نتایج جستجو برای عبارت :

نظریه تفرد / جدایی : ماهلر

نظریه تفرد / جدایی : ماهلر
ماهلر نشان داد که نوزاد چگونه در رابطه ای انسانی، با دیگران، به فردی مستقل و جدا تبدیل می شود و در این فرایند، ماهلر ابعاد جهانی زندگی انسان را روشن می سازد.
مروری بر مفاهیم و روش ها
لئوکانر اظهار داشت بسیاری از نشانه های نا شناخته، در قالب سندرمی می گنجند که او آن را در خود ماندگی اوایل طفولیت (اوتیسم) نامید. در خود ماندگی، اختلالی نسبتا نادر است که در آن کودکان به صورتی افراطی منزوی هستند و از دیگران فاصله می گیرند.
7- آسیب‌پذیری نسبت به ضرر و بیماری (VH)
ترس اغراقآمیز از این که هر آن ممکن است فاجع های قریبالوقوع رخ دهد که نمیتواند از آن جلوگیری کند. این ترس متمرکز بر یک یا چند مورد زیر است:
1- فاجعه های پزشکی مانند حمله قلبی یا ایدز
2- فاجعه های هیجانی مانند دیوانه شدن
3- فاجعه های بیرونی مانند سقوط آسانسور، قربانی جنایت شدن، سقوط هواپیما یا زلزله
8- خود تحول نایافته/ گرفتار (EM)
نزدیکی و درگیری عاطفی شدید با یک یا چند نفر از نزدیکان ـ غالباً والدین ـ به بها
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
Shirazart.blog.ir 
*روانشناسان ، " آزمون درخت " را به مثابه ی روشی که حیات ناخود آگاهی آدمی و تعادل و مرحله رشد وی را باز می تاباند ، به کار می برند .
تنه ی درخت ، نمودار " من" ( نفس) و " قدرت من" است .برگهای درخت ، نمودار حیات عاطفی و مناسبات با دیگران اند ‌.
درخت بی برگ ، علامت بیمارگون " باز داری " و افسردگی است و برگهای بهاری درخت ، نشانه ی آمادگی برای برقراری پیوندها ی عاطفی .میوه هایی چون سیب و آلبالو به عنوان مثال ، نشانگر احساس ناکامی و خواهشهای عاطفی ا
 
بعد از پدیدۀ غیر شرعی ازدواج سفید، زندگی مجردی دختران هم گویا پدیدۀ جدیدی هست که متأسفانه دارد در فرهنگ ما رواج پیدا می کند.
راستش را بخواهید نمونه هایی از زندگی مجردیِ پسرهای بیکار و بی عار را دیده بودم. در مورد دخترها هم کم و بیش چیزهایی شنیده بودم. اما یقین نداشتم. تا اینکه امروز وقتی داشتم با دو دختر 27 و 31 ساله در مورد یک موضوع حقوقی صحبت می کردم، با کمال تعجب شنیدم که گفتند توی شهر خودشون در یک خانۀ استیجاری و جدا از پدر و مادر زندگی می
 
بعد از پدیدۀ غیر شرعی ازدواج سفید، زندگی مجردی دختران هم گویا پدیدۀ جدیدی هست که متأسفانه دارد در فرهنگ ما رواج پیدا می کند.
راستش را بخواهید نمونه هایی از زندگی مجردیِ پسرهای بیکار و بی عار را دیده بودم. در مورد دخترها هم کم و بیش چیزهایی شنیده بودم. اما یقین نداشتم. تا اینکه امروز وقتی داشتم با دو دختر 27 و 31 ساله در مورد یک موضوع حقوقی صحبت می کردم، با کمال تعجب شنیدم که گفتند سالهاست که توی شهر خودشون در یک خانۀ استیجاری و جدا از پدر و ماد
پایان نامه : دیدگاه  ها : رویکرد روان شناختی – سلامت روانشناختیدیدگاه  ها : رویکرد روان شناختی – سلامت روانشناختی
دیدگاه لورنز  
لورنز پایه گذار شاخه گردار شناسی در رشته زیست شناسی است . کردار شناسی از لحاظ لغوی به معنای خلق و منش است ، اما امروز به معنای مطالعه علمی رفتار حیوانات است . انسان دارای سلامت روانشناختی از دیدگاه لورنز کسی است که حداکثر استفاده را از عقل و خرد می نماید ، نسبت به تکانه های پرخاشگرانه اش اگاهی دارد و انها را در جهت
­­­­­تفاوت غریزه و بازتاب
غریزه رفتار ناآموخته ارثی است و در یک مقطع زمانی به وقوع می پیوندد و در انسان و حیوان بعضا مشترک است.
بازتاب یک رفتار نا آموخته ارثی است که به برخی از محرک های خاص داده می شود. برخی بازتابها موقتی و برخی دایمی هستند.
نقش پذیری
نقش پذیری در دوره های حساس رخ می دهد. دوره های حساس در واقع فرصت طلایی نقش پذیری است. (دوره حساس نظم تا سه یا چهار سالگی است.)
نقش پذیری در واقع از ترکیب غریزه و یادگیری ایجاد می گردد. (توان رفتاری)
اهمیت فضای مجازی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هرچه پیشتر می‌رویم، این اهمیت بیشتر رخ می‌نماید تا جایی که امروزه بسیاری از کارها به مدد اینترنت آسان شده و از بسیاری اتلاف وقت‌ها و انرژی‌ها و هزینه‌های مادی و معنوی جلوگیری شده است. از سوی دیگر، این فضا به فضایی امن و حیاط خلوتی برای بسیاری از مجرمان و سوءاستفاده‌کنندگان تبدیل شده است که در پناه محدودیت‌های قانونی و امنیتی، آزادانه به اعمال مجرمانه و فساد و قانون‌شکنی می‌پردازند و کیان خانو
 در کتاب جنات الخلود مرحوم
خاتونآبادی این حرز را منتسب به حضرت امام محمد باقرعلیه السلام ضبط کرده است: اللهم
یا نور
السموات والارض جمیعا یا من خضع لنوره کل جبار و ذل لهیبته اهل الانظاروهمد و لبد
جمیع الاشرار خاضعین خاشعین لاسماء
رب العالمین حجبت عنی ضرور جبار الهوی و مسترقی السمع من السماء و حلال المنازل و
الدیار و المتغیبین بالاشجار و البارزین فی
اظهار النهار حجتکم و رجوتکم معاشر الجن و الانس و الشیاطین باسماء الملک الجبار
العظیم القهار
اولین راه و چاره برای از بین بردین یک نهضت تهی کردن اعمال اجتماعی آن از اصل آنها و همینطور قلب مفاهیم آن به مفاهیمی مخدر، تحریف شده و انحرافیست.
بعد از دوره قرون وسطی یعنی دوره رنسانس دین مسیحیت در اروپا کاملا به به سمت تفرّد، و عدم دخالت و پرداختن به حاشیه ها حرکت کرد شد دینی که واقعا میتوان درباره اش گقت که « خدا مٌرد» بله !!
خدایی که در دینش پاسخ حقیقی به نیاز های بشر نباشد و هر چند مدتی مناسکی مخدر را توصیه کند به حق افیون توده هاست.
امام خمی
دیگر گروه را نیز متغیر و پویا می‏سازد و یک تمایل‏ درونی را در اعضای گروه برای اجرای اهداف مشترک ایجاد و ترغیب می‏نماید.لوین و همکاران او مثل اویسنکین[۱۴]،لیسنر[۱۵]،ماهلر[۱۶]و لویس ‏با انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه اعلام کردند که برای اجرای هدف مشترک یک انگیزهء بسیار قوی در افراد به وجود می‏آید که رفتار مشارکتی را تحریک می‏کند.در اواخر دههء ۱۹۴۰ یکی از دانشجویان فارغ التحصیل لوین به نام دوش‏استدلال لوین دربارهء وابستگی متقابل‏ اجت
شکل گیری هویت در نوجوانی
اولین روانشناسی که ایجاد هویت را به عنوان مهمترین پیشرفت شخصیت در دوره نوجوانی مطرح کرده و آن را گامی حیاتی در جهت وصول به بزرگسالی شادمانه و مولد معرفی نموده است ،اریک اریکسون بود. ایجاد هویت به معنای آن است که نوجوان بداند کیست، چه چیزهایی برای او ارزش به حساب می آیند و چه راههایی را برگزیده است که در زندگی خود دنبال نماید . این جستجو برای کشف و ساختن خود، نیروی محرکه بسیاری از دلمشغولی ها و رفتارهای نوجوانان در جه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها